Algemene Ledenvergadering 2023

De Algemene Ledenvergadering 2023 vindt plaats op zaterdag 22 april 2023. We starten om 14.00 uur met de Algemene Ledenvergadering, waarna Dick Backer om 15.00 uur een lezing zal geven over Ouderkerk aan de Amstel, naar aanleiding van zijn boek ‘Het Dorp’. Hierbij zal hij ook een uitstapje maken naar Amstelveen. Het is op deze dag ook mogelijk om in te tekenen op de mogelijke heruitgave van het boek.

In oktober 2022 verscheen het boek ‘Het Dorp, een ansichtkaart en herinneringen‘, geschreven door de in Ouderkerk aan de Amstel wonende Dick Backer. Het
ruim 300 pagina’s dikke boek met ruim 500 oude prentbriefkaarten, foto’s, topografische kaarten, tekeningen en natuurlijk tekst over Ouderkerk aan de Amstel van vroeger is prachtig uitgevoerd.In het boek wordt ook aandacht besteed aan de zogenaamde ‘Buurt over Ouderkerk’, dat wil zeggen Ouderkerk aan de Amstel op het grondgebied van Amstelveen.
Het Dorp heeft als ondertitel ‘Een ansichtkaart en herinneringen’ en is een eerbetoon aan het onsterfelijke liedje van zanger en cabaretier Wim Sonneveld. Sonneveld woonde in Amsterdam. Op zoek naar rust vluchtte hij de polder in. Hij was een graag geziene gast in De Voetangel. Het Dorp, uitgegeven in eigen beheer in beperkte oplage, is inmiddels uitverkocht en op dit moment is het nog niet duidelijk of er een herdruk komt. Mocht u belangstelling hebben voor het boek dan kunt u een aantal bladzijden inzien op www.dickbacker.nl. Hier kunt u ook aangeven dat u bent geïnteresseerd in een mogelijke heruitgave. Dick (een echte Ouderkerker), heeft meer publicaties op zijn naam staan, zoals delen in de serie ‘Je bent een echte Ouderkerker als...’ en ‘Elfstedenkoorts aan de Amstel’.